BMI berekenen

BMI berekenen doe je als volgt

Je BMI berekenen kan je met de volgende formule. De formule werkt op basis van je lichaamslengte (m) en je lichaamsgewicht (kg). Veel gegevens heb je dus niet nodig, en deze gegevens zijn ook gemakkelijk te verzamelen. Al wat je nodig hebt is een meter en een weegschaal. We gaan het lichaamsgewicht (in kg) delen door het product van de lichaamslengte (in m) en nogmaals de lichaamslengte (in m). Hieronder is dit nog eens simpel uitgeschreven.

lichaamsgewicht(kg) / (lichaamslengte(m) * lichaamslengte(m)

Het onderstaande programma zal snel en gemakkelijk je BMI berekenen! Zo kan je zonder zelf te moeten rekenen snel kijken of je een gezond gewicht bezit en je wel of niet moet vermageren.

Gewicht (in Kg)
Lengte (in Cm) BMI

De BMI waarden tabel

Onder de 18,5 : Ondergewicht
Tussen 18,5 en 24,9 : Normaal gewicht
Tussen 25 en 29,9: Overgewicht. Er is nog geen echt risico, maar dikker worden mag niet.
Tussen 30 en 39,9: Zwaarlijvigheid. Verhoogde kans op verschillende aandoeningen zoals hartaandoeningen, diabetes en rugklachten. Je zou 5-10 kg moeten vermageren.
Boven de 40: Ernstige zwaarlijvigheid. Vermageren is een must! Je gezondheid is in gevaar! Di�ten in ten zeerste aangewezen.

OPGELET!!

De BMI is niet van toepassing op kinderen en jongeren (jonger dan 20 jaar), ouderen, mensen met veel spiermassa (bv. bodybuilders). Hoe het resultaat na berekenen voor deze groepen geinterpreteerd moeten worden kan je terugvinden bij informatie!